Sprawdzona dieta jabłkowa

W dzisiejszych czasach bardzo modne jest bycie na diecie, bo przecież każdy chce być zdrowy, szczupły i wysportowany. Na rynku znajdziemy dziesiątki przeróżnych diet, które mają na celu nas odchodzić, oczyścić z toksyn czy poprawić trawienie. Mogą się on składać z odmiennych potraw czy zasad jakimi należy się kierować przy ich realizacji.

Co nam dają trzydniowe diety?

skuteczna dieta jabłkowa trzydniowaBycie szczupłym determinuje wiele osób do odchudzania i drastycznego zmniejszania ilości dziennych kalorii. Jednak nie jest to to dobry sposób, gdyż może wyniszczyć nasz organizm i spowodować duże braki w poszczególnych składnikach odżywczych, witaminach i minerałach. Dieta powinna być przede wszystkim dobrze przemyślana i dostosowana na naszych wymagań i celów jakie chcemy osiągnąć. Jeżeli mamy do zrzucenia kilkadziesiąt kilogramów to z pewnością musi to być długofalowa dieta, która stopniowo obniża wartość kaloryczną i jest przede wszystkim właściwie zbilansowana. Jeżeli natomiast naszym celem jest pozbycie się szybko kilograma masy, to najlepsza będzie skuteczna dieta jabłkowa trzydniowa. Jest ona znana już od wielu lat i dość często stosowana jako sposób na szybki detoks czy zrzucenie niewielkiej wagi. W internecie możemy ją znaleźć w kilku wersach, a mianowicie jedno – dwu dniowej, trzydniowej i pięciodniowej. Dwie pierwsze zakładają jedzenie przez określoną ilość dni tylko jabłek jako śniadanie, obiad, kolację i przekąski, natomiast dieta trwająca pięć dni zakłada spożywanie także innych produktów w określonej ilości. Oczywiście poza jabłkami trzeba też spożywać około dwóch litrów wody dziennie. Sam owoce można jeść w formie całych produktów, startych, gotowanych czy jako mus i można do nich dodawać niektóre przyprawy korzenne takie jak cynamon czy goździki. Do trzydniowej diety jabłkowej trzeba się odpowiednio przygotować.

Stosując dietę jabłkową, trzeba unikać wysiłku, ponieważ sam jabłka pomimo, że zawierają sporo cukru, mają niewiele węglowodanów stanowiących paliwo dla naszego organizmu. Najlepiej jest ją stosować w czasie weekendu, kiedy nie musimy nigdzie wychodzić z domu. Na kilka dni przed jej rozpoczęciem, warto ograniczyć spożycie słodyczy, alkoholu, tłustych potraw czy słodkich napojów. Zalecane jest także zmniejszenie porcji posiłków.