Większość z Was zapewne kojarzy hamownie z profesjonalnymi usługami dedykowanymi tylko dla rajdowych kierowców. Nie można być w większym błędzie. Owszem, są rodzaje hamowni dedykowane tylko dla zawodowców, jednak są i takie, gdzie każdy kierowca może sprawdzić osiągi swojego pojazdu. Zapoznanie się z mocą silnika jest bardzo ważne, zwłaszcza jak dokonujemy zakupu nowego samochodu. Dodatkową korzyścią jest także diagnoza silnika, która od razu wykryje wszelkie usterki.

Hamownia dla każdego

hamownie podwozioweDecydując się na sprawdzenie mocy swojego pojazdu warto rozejrzeć się w okolicy za profesjonalnym serwisem, oferującym także usługi badania na hamowni. Nie należą one do skomplikowanych, zwłaszcza jeśli chodzi o hamownie podwoziowe. Jednak wykonanie badania pod okiem specjalistów zawsze będzie znacznie dokładniejsze. Popularne hamownie dostępne dla każdego kierowcy to hamownie podwoziowe. Taki typ badania wykonywany jest na kołach samochodu, który wcześniej zostaje odpowiednio zabezpieczony. Rozpędza się go do maksymalnej prędkości, dzięki czemu można określić zarówno moc silnika, jak i moment obrotowy. Istnieje także możliwość symulowania innych warunków atmosferycznych, w zależności od zaawansowania sprzętu. Pomiary z takiego testu nigdy nie będą bardzo dokładne, ponieważ wylicza się ich średnią biorąc uwagę wszystkie napotkane opory, przez co ich wartości są zbliżone do rzeczywistych. Istnieją 3 rodzaje wykonywanych badań w hamowniach podwoziowych. Klasycznie wykonuje się pomiar inercyjny, bez obciążenia, samochód swobodnie wprawia w ruch rolki, na których się znajduje. Dostępne są także pomiary obciążeniowe i hamowane. W obu przypadkach pojazd jest hamowany w trakcie rozpędzania, przez co musi wykorzystać znacznie większą moc, by rozpędzić się do prędkości maksymalnej. Te rodzaje pomiarów wykorzystuje się, aby zasymulować możliwe warunki na drodze, wszelkie wzniesienia, czy inne utrudnienia.

Wybierając hamownie podwoziową warto zorientować się jaki typ badań oferuje oraz jakie są ich koszty. Badanie inercyjne jest zaledwie podstawą, ale to ono pokaże dokładnie jaka jest maksymalna moc silnika. Jednak kiedy zależy komuś na wyważeniu wpływu warunków pogodowych i drogowych na samochód należy wybrać którąś z dwóch pozostałych typów, o ile są oferowane przez hamownie w Waszej okolicy.